Cyfrowa edukacja oszczędzania energii
KATEGORIA:WEB APPLICATION

Projekt platformy do wizualizacji danych powstał na zlecenie firmy Danfoss Polska – producenta systemów do zarządzania energią w budynkach.
Największym wyzwaniem było dobranie sposobu wizualizacji danych. Konieczne było pokazanie tego w sposób zrozumiały dla dzieci w wieku szkolnym, więc nie mogliśmy stosować niektórych specjalistycznych terminów, jak np. kilowatogodzina czy meganiutony. Postanowiliśmy pokazać informacje w formie infografik – dzięki temu abstrakcyjne wielkości czy sumy zyskały wymiar konkretny, a dzieci były w stanie pojąć, jak ważne jest np. zakręcanie wody w kranie podczas mycia zębów.

 
Liczba napisanych linii kodu (średnio w danym dniu tygodnia)
Wielkość bazy danych, na której pracowaliśmy
W projekcie pracowaliśmy na dużej bazie danych. Trzy urządzenia rozlokowane w całym budynku wykonywały pomiary 24 różnych wartości m.in. temperatury powietrza czy zużycia wody.
0 Bytes
Fazy projektu oraz czas jaki spędziliśmy pracując nad tym etapem.
0%
Sortowanie danych
0%
Tworzenie wizualizacji danych i kodowanie
0%
Tworzenie wizualizacji danych i kodowanie
Co mówią Klienci
Zrobiliśmy pierwszy krok, aby zmienić to, w jaki sposób dzieci w szkole podstawowej postrzegają zużycie energii. Nie chcieliśmy stworzyć kolejnej statycznej strony internetowej z mnóstwem informacji, lecz pokazać im dane dotyczące ich otoczenia oraz przykłady z ich codzienności. Dzięki współpracy z Pragmasoft udało się naszą ideę wcielić w życie.
Szymon Kniaź
Director Business Development,
Danfoss
Języki i frameworki użyte w projekcie

Był to projekt realizowany we współpracy ze szkołą podstawową, której zależało na promowaniu wśród uczniów sposobów oszczędzania energii. Naszym zadaniem było stworzenie platformy, która pozwalałby w zrozumiały sposób przedstawić młodzieży informacje zapisywane przez czujniki rozlokowane w całym budynku.

Chodziło o to, by dane liczbowe dotyczące zmniejszonego zużycia energii, przedstawić poprzez konkretne przykłady i porównania.

 

Platforma miała posłużyć jako narzędzie zwiększające świadomość uczniów na temat zużywania energii, a przede wszystkim konieczności jej oszczędzania.

Sukces projektu zawdzięczamy pracy w systemie krótkich iteracji oraz udziałowi projektantów UX. Dzięki temu opracowana koncepcja była nie tylko zgodna z oczekiwaniami klienta, lecz także przejrzysta i czytelna dla młodzieży.

 

Pragmasoft is turning into

That's one small step for name, one giant leap... Bleh.

We will stick to our core values.
People first, followed by working software that brings value to mankind.

Discover more at Pragmile.com Pragmile