Cyfrowa edukacja oszczędzania energii
KATEGORIA:WEB APPLICATION

Projekt platformy do wizualizacji danych powstał na zlecenie firmy Danfoss Polska – producenta systemów do zarządzania energią w budynkach.
Największym wyzwaniem było dobranie sposobu wizualizacji danych. Konieczne było pokazanie tego w sposób zrozumiały dla dzieci w wieku szkolnym, więc nie mogliśmy stosować niektórych specjalistycznych terminów, jak np. kilowatogodzina czy meganiutony. Postanowiliśmy pokazać informacje w formie infografik – dzięki temu abstrakcyjne wielkości czy sumy zyskały wymiar konkretny, a dzieci były w stanie pojąć, jak ważne jest np. zakręcanie wody w kranie podczas mycia zębów.

 
Liczba napisanych linii kodu (średnio w danym dniu tygodnia)
Wielkość bazy danych, na której pracowaliśmy
W projekcie pracowaliśmy na dużej bazie danych. Trzy urządzenia rozlokowane w całym budynku wykonywały pomiary 24 różnych wartości m.in. temperatury powietrza czy zużycia wody.
0 Bytes
Fazy projektu oraz czas jaki spędziliśmy pracując nad tym etapem.
0%
Sortowanie danych
0%
Tworzenie wizualizacji danych i kodowanie
0%
Tworzenie wizualizacji danych i kodowanie
Co mówią Klienci
Zrobiliśmy pierwszy krok, aby zmienić to, w jaki sposób dzieci w szkole podstawowej postrzegają zużycie energii. Nie chcieliśmy stworzyć kolejnej statycznej strony internetowej z mnóstwem informacji, lecz pokazać im dane dotyczące ich otoczenia oraz przykłady z ich codzienności. Dzięki współpracy z Pragmasoft udało się naszą ideę wcielić w życie.
Szymon Kniaź
Director Business Development,
Danfoss
Języki i frameworki użyte w projekcie

Był to projekt realizowany we współpracy ze szkołą podstawową, której zależało na promowaniu wśród uczniów sposobów oszczędzania energii. Naszym zadaniem było stworzenie platformy, która pozwalałby w zrozumiały sposób przedstawić młodzieży informacje zapisywane przez czujniki rozlokowane w całym budynku.

Chodziło o to, by dane liczbowe dotyczące zmniejszonego zużycia energii, przedstawić poprzez konkretne przykłady i porównania.

 

Platforma miała posłużyć jako narzędzie zwiększające świadomość uczniów na temat zużywania energii, a przede wszystkim konieczności jej oszczędzania.

Sukces projektu zawdzięczamy pracy w systemie krótkich iteracji oraz udziałowi projektantów UX. Dzięki temu opracowana koncepcja była nie tylko zgodna z oczekiwaniami klienta, lecz także przejrzysta i czytelna dla młodzieży.